PlayStation og PR-operatørene skal spille co-op
PR-operatørene får nok et gaming-brand i porteføljen. Det er ingen ringere enn giganten PlayStation, gjennom Nordisk Interactive, som nå skal få PR-hjelp av operatørene. Med nykommeren viser byrået nok en gang sin sterke posisjon innen gaming-PR her til lands.
– Vi er veldig glade for å starte vårt samarbeid med PR-operatørene. Byrået er en sterk PR-partner i Norge, og med deres gaming-ekspertise, var valget enkelt, sier Emil Søndergaard Larsen, PR- & influencer-lead for Norden og Baltikum i Nordisk Interactive.
Nordmenns gaminginteresse har sterk vind i seilene, og nå lover PR-operatørene og PlayStation spennende og kreative gamingnyheter og -aktiviteter.
– PR-operatørene har full oversikt over norsk spillpresse, og var med sin brede erfaring innen gaming en helt naturlig partner for oss. I tillegg har de vist at de behersker gamingkulturen med flere vellykkede og svært kreative aktiveringer de siste årene. Det gleder vi oss til å dra nytte av fremover, forteller Larsen.
Skal lansere «Marvel’s Spider-Man 2»
PlayStation er en velkjent merkevare i Norge og i verden for øvrig. Den seneste konsollen, PlayStation 5, ble nærmest revet av hyllene. PR-operatørene er henrykte over å kunne ønske en så sterk merkevare velkommen.
– Når PlayStation kontaktet oss, må jeg jo innrømme at gameren i meg virkelig jublet. Jeg har selv eid hver eneste spillkonsoll PlayStation har laget, og det er ekstra gøy å kunne jobbe med merkevarer man selv er fan av, forteller Eivind Hammer Myhre, kreativ leder og partner i PR-operatørene.
Travel høst
Når PR-operatørene og PlayStation nå skal spille på lag, ser Myhre frem til å ytterligere styrke selskapets gode rykte i Norge og befeste Playstations posisjon som gamingindustriens fremste premissleverandør. Første store anledning kommer allerede 20. oktober, da skal PR-operatørene bistå med lanseringen av det svært etterlengtede storspillet «Marvel’s Spider-Man 2».
– PlayStation er en godt kjent merkevare her til lands, som har underholdt nordmenn i tre tiår. Konsollene deres har vært, og fortsetter å være, svært viktig og definerende for spillindustrien. Derfor er vi veldig kry over samarbeidet. Nå ser vi frem til en travel høst der vi skal oppnå resultater sammen, avslutter Myhre.