Gode historier distribuert
VÅRE TJENESTER
Kommunikasjon handler i all enkelhet om to ting. Gode historier og distribusjon. Dette er kjernen i det vi leverer. Vi utvikler gode og relevante historier, og sørger for at de får den rette distribusjonen – i egne, delte, fortjente og betalte kanaler.
01 / Kommunikasjonsstrategi
En kommunikasjonsstrategi gir organisasjonen et tydelig mål med kommunikasjonen. Når dette er klart, blir det også enklere å måle effekten av kommunikasjonsarbeidet. En tydelig strategi som bidrar til virksomhetens mål, gjør det klart hva som må prioriteres og hva som ikke er like viktig. I tillegg sørger en kommunikasjonsstrategi for langsiktige planer og tydelige oppgaver for alle involverte.
02 / Konseptutvikling
Et godt og kreativt konsept sikrer helhetlig kommunikasjon på tvers av kanaler, og større gjennomslag for budskapet. Et godt konsept bidrar ganske enkelt til mer effektiv kommunikasjon. Fordi det er dokumentert at strategisk forankret kreativ kommunikasjon også er effektiv kommunikasjon.
03 / Markeds-PR
Markeds-PR handler om å få merkevarebyggende og kjøpsutløsende oppmerksomhet og omtale på redaksjonell plass, i sosiale medier og hos influensere. Målet er økt salg og bevissthet om produkt og merkenavn. Markeds-PR bidrar til at gode historier, godt fortalt, i riktige kanaler øker kundenes bevissthet om den aktuelle bedriften eller merkevaren.
04 / Mediekontakt
Redaksjonell omtale er grunnmuren i PR-arbeid. For å nå frem med virksomhetens gode historier må de ut til folk. God mediekontakt krever forståelse for journalisters arbeidsmetode, hverdag og hvilke ingredienser som finnes i en god mediesak. I tillegg er det avgjørende å ha kunnskap om de forskjellige kanalenes preferanser og egenskaper, samt et godt og solid nettverk.
05 / Sosiale- og digitale medier
PR-operatørene sørger for at sosiale medier og egne digitale kanaler blir en integrert del av kommunikasjonsarbeidet for virksomheten din. Vi mener at egne kanaler og de sosiale mediene ikke skal håndteres som isolerte tiltak, men spille sammen med øvrig markedskommunikasjon. Vi vurderer mulighetene, foreslår løsninger og hjelper med implementeringen.
06 / Innholdsmarkedsføring
En gjennomtenkt plan for innholdsmarkedsføring er en viktig del av markedsmiksen til enhver bedrift. Enten det dreier seg om nyhetsbrev, blogg, nettside eller bruk av sosiale medier. Gjennom godt innhold som tar utgangspunkt i målgruppens behov og forventninger kan du flytte kundene nærmere deg – og skape avstand til konkurrentene.
07 / Medietrening, kurs og foredrag
Det er en grunn til at noen fremstår bedre i mediene enn andre. De flinke har trent. PR-operatørene tilbyr opplæring i mediehåndtering og intervjusituasjoner, med både teori og praktisk intervjutrening.
Bli inspirert og lær noe nytt. Kommunikasjonsbransjen er i stadig endring og skal man «henge med» er det lurt med litt input fra tid til annen. Korte kurs og foredrag kan både gi kortvarig inspirasjon og langsiktig læring.
08 / Krisekommunikasjon og beredskap
Blir organisasjonen rammet av en mediekrise, enten medieskapt eller reell, er det viktig å holde hodet kaldt. PR-operatørenes erfarne rådgivere sørger for at en klar og tydelig krisekommunikasjon og budskap utformes, samt at talspersoner drilles i budskapene. I en krisesituasjon skal ofte mye gjøres samtidig, og mange har forskjellige informasjonsbehov.
PR-operatørene har en vakttelefon som er bemannet 24 timer i døgnet, hele året.