Lansering av Slettvoll og Malene Birger sitt eksklusive designsamarbeid

CASE

KUNDE


ÅR

2022


Slettvoll

Over 300 mennesker var til stede da Slettvoll lanserte sitt designsamarbeid med Malene Birger. PR-eventet ble arrangert sammen med PR-operatørene i Slettvolls flaggskipbutikk på Skøyen.

Bakgrunn

Norske Slettvoll er en etablert møbelprodusent, som fortsatt har produksjonen sin i Norge. Familiebedriften har produsert kvalitetsmøbler på Stranda siden 1951. I dag har Slettvoll sytten butikker – tretten i Norge, tre i Sverige og en i Danmark.  

I september lanserte de sitt første designsamarbeid med Malene Birger. Birger har over 30 års erfaring innen mote, interiør og kunst, og er en av Skandinavias velrennomerte designere. Kolleksjonen består av alt fra tepper og lamper til interiørvarer, unik keramikk og kunst. Birger, som er kjent for sinte skarpe kontraster og sitt monokrome design, har i tillegg utviklet en omfattende tekstilkolleksjon med blant annet møbeltekstiler, som Slettvolls møbler kan kles i.  

Mål og gjennomføring

I designsamarbeidet har Slettvoll og Birger hatt et felles kreativt mål, som er mer lekent enn det Slettvoll vanligvis er kjent for. For å gi journalister og influensere et nærmere innblikk i både Slettvoll og Birgers univers, samt ta og føle på den eksklusive kolleksjonen, ble det avviklet et event i Slettvolls flaggskipbutikk på Skøyen. Målet var å skape nysgjerrighet blant eksisterende og nye kunder, samt synlighet i tradisjonell presse og sosiale medier.  

Det ble kuratert en gjesteliste der både nasjonal og lokal presse, samt influensere med interesse for interiør og livsstil var representert. Alle mottok en «save the date» med Slettvoll som avsender før selve invitasjonen og avsløringen av designsamarbeidet ble sendt ut i forkant av eventet.  
 
Det iøynefallende designsamarbeidet ble stylet og tilrettelagt i en skjermet del av butikken. Det ble laget goodiebags, som blant annet besto av et signert kunstprint av Birger, og maten ble levert av Maschmann. Det var rundt 20 gjester på eventet – både journalister og influensere – og kolleksjonen var det Birger selv som presenterte etter at Liv Norun, Brand Manager i Slettvoll, ønsket gjestene velkommen. Deretter var det mat og mingling, og de som ønsket fikk mulighet til å slå av en prat med Birger. Presseventet gikk senere over til en fest for 300 inviterte kunder hvor DJ Pia Skevik satte stemningen. Det hele ble foreviget i en fotopakke med bilder tilpasset Slettvolls egne kanaler. 

Resultat

Det var godt oppmøte av både presse og influensere på eventet. Stemningen var avslappet, men likevel elegant og tro mot det eksisterende, eksklusive universet til Slettvoll. Birger minglet og briljerte med sin kunnskap, og Slettvoll svarte på spørsmål rundt lanseringen. Gjestene tok seg god tid til å ta kolleksjonen innover seg samtidig som de delte fint innhold i sosiale medier. Det har vært stor interesse for lanseringen hos journalister, med dekning i både print og digitalt. 

Forrige
Forrige

Riot - One Nordic

Neste
Neste

Lansering av «The Green Planet»