Riot Games One Nordic

CASE


KUNDE

ÅR

2022


Riot Games


I oktober var det endelig duket for Worlds 2022, verdens største e-sportsturnering i League of Legends, arrangert av Riot Games. Med i turneringen var det flere nordiske spillere, noe Riot ønsket å anerkjenne.

Bakgrunn

I forkant av verdensmesterskapet var det knyttet stor spenning til hvilke lag og utøvere som ville klare å kvalifisere seg. Worlds 2022 skulle bli større enn noensinne, og med hele seks nordiske utøvere i sluttspillet, ønsket Riot Games samle fans fra hele Norden til å heie de frem.

Utøverne var Rasmus «CaPs» Borregaard Winther fra G2 Esports, Martin «Wunder» Nordahl Hansen fra Fnatic, Nikolaj «Jensen» Jensen og Jesper «Zven» Svenningsen fra Cloud9, Emil «Larssen» Larsson fra Rogue og William «Unf0rgiven» Nieminen fra MAD Lions.

Mål og gjennomføring

Vi ønsket å skape blest i forkant av turneringen. Noe som viste et samhold på tvers av Norge, Sverige, Danmark, Island og Finland. For å gjøre konseptet så lokalt som mulig, reiste vi til et spektakulært området i Norden som ikke kan forveksles med noe annet sted i verden.

Resultat

Fjorårets finale i Reykjavik ble på det meste sett av over 73 millioner mennesker. I år forgikk turneringen i Nord-Amerika. Med denne innsikten og det lokale aspektet, skjønte vi fort at vi måtte reise til Almannagjá på Island – et sted der de tektoniske platene, som skiller det europeiske og nord-amerikanske kontinentet, treffer hverandre.

I samarbeid med filmproduksjonsselskapet SNARK, filmet vi det vakre og spennende dallandsskapet Almannagjá. I tillegg samlet vi, sammen med partnerbyråene i de nordiske landene, haugevis av fansvideoer som klappet utøverne frem med det velkjente «Viking Clap» – et heiarop som ble populært under fotball-EM i 2016, da Islands herrelandslag storspilte i turneringen.

Blant fansen som har sendt inn vikingklapp til hypevideoen finner vi blant annet elever fra Lundheim Folkehøgskole i Rogaland og Nordhordland Folkehøgskole i Vestland, som begge har linjer med fokus på e-sport og gaming. Også ansatte fra Elkjøp Glasmagasinet i Oslo deltar med vikingklapp i videoen.

Forrige
Forrige

Slik tok CARE Norge plass i mediebildet

Neste
Neste

Lansering av Slettvoll og Malene Birger sitt eksklusive designsamarbeid