The Dare
CASE
KUNDE
PRISER
Certificate of Excellence - SABRE Awards 2015
Helly Hansen
Våren 2014 økte Helly Hansen fokuset på løping og ville vise frem at de satset i kategorien med en bred kolleksjon av høy kvalitet. Slik ville de ta en posisjon innen løping som var tilpasset deres DNA og merkevare og som viste at de skilte seg fra de andre på markedet. Dette viste også at det å ha en sunn og aktiv livsstil ikke handler om kroppsfokus – det handler om et helhetsfokus.
Bakgrunn
Helly Hansen ønsket å få enda flere folk ut i naturen og i bevegelse. For å bevise at det er mulig – og enklere ved hjelp av riktig utstyr – utfordret Helly Hansen seks livsstilsbloggere til å gjennomføre den tre mil lange Nordmarkstraver’n i røft terreng.
Gjennom egne, delte og fortjente kanaler ble publikum invitert til å følge, heie på og bli inspirert av bloggerne mens de hele tiden fikk oppleve Helly Hansens utstyr i ulike treningssituasjoner. I løpet av 3,5 måned fulgte over 350 000 mennesker jentenes vei frem til startstreken via blogger og Facebook.
The dare utfordret bloggere
Høstens vakreste løp, Nordmarkstraver’n, er sponset av Helly Hansen. Fra Stryken til Sognsvann går den tøffe løypa gjennom ulendt terreng, tøffe oppoverbakker og seige strekk. Å fullføre på en god tid er bare for de aller sterkeste proffløperne – for resten av oss handler det om å gjennomføre. Å gjøre det i full offentlighet er enda tøffere. Seks bloggere som var mest vant til asfalt og selfies ble utfordret av Helly Hansen til å gjennomføre løpet, med kun 3,5 måned frem til start. Reisen deres frem til målstreken har vi fulgt gjennom blogg, Instagram og Helly Hansens egne kanaler. Ved hjelp av flinke trenere og godt utstyr fra Helly Hansen, fikk de underlaget til å sette i gang. Resten var opp til dem selv og deres egen motivasjon og mentale styrke.
Ivrige bloggere og stort engasjement I sosiale medier
Samarbeidet vi startet med bloggerne gav ingen føringer for hva de skulle skrive, hvor mye de skulle skrive eller hva de skulle skrive om Helly Hansen, men de blogget ivrig både om samlingene, treningen og tøyet fra Helly Hansen, og la ut flere poster i måneden.
Kampanjen fikk stort engasjement på Facebook hvor poster om kampanjen hadde 344 526 i rekkevidde. På Instagram der bloggere og Helly Hansen selv la ut bilder og poster førte kampanjen til 12 500 likes og opp mot 50 000 i rekkevidde. Helly Hansen så også en økning på hele 8% i antall norske følgere på sine sider i sosiale medier som en direkte effekt av kampanjen.