Legoland vil ha flere nordmenn på besøk

Legoland Billund Resort landet hos PR-operatørene, da de så etter byrå med kompetanse innen reiseliv. Nå skal de beste historiene fra destinasjonen formidles for å tiltrekke seg norske barnefamilier.

Hvert år reiser flere tusen nordmenn til Legoland i Billund, og slik har det vært siden familieparkens begynnelse i 1968. Etter en seig og lang periode med restriksjoner og tidvis stengte dører, skal PR-operatørene nå bistå Legoland Billund Resort med pressearbeidet og jakten på nye besøkende.

– Siden nordmenn har lange tradisjoner og sterke bånd til den danske familieparken og området Billund, skal vi i hovedsak børste støv av reiselysten og minne nordmenn på familiemekkaet som ligger rett over dammen. Vi skal også øke kjennskapen til de øvrige attraksjonene – Billund er mer enn bare Legoland, sier Jennifer Bråthen, kundeansvarlig i PR-operatørene.

Jennifer Bråthen, kundeansvarlig i PR-operatørene.

Kreativ kommunikasjon

Opp gjennom årene har Billund utviklet seg enormt, og blitt en destinasjon med en rekke familievennlige tilbud med både klatrepark, dyrepark og badeland. Med flere fly- og fergeavganger er det også blitt enklere for nordmenn generelt å ta seg dit.

– Å jobbe sammen med Legoland Billund Resort igjen blir selvsagt veldig gøy. De er åpne for kreativ kommunikasjon og har muskler til å løfte arbeidet vi mener må til for å få den synligheten de fortjener, sier Bråthen, som tidligere har jobbet som presseansvarlig for Visit Denmark.

Kasper Tangsig, pressesjef i Legoland Billund Resort.

Trenger drahjelp

PR-operatørene har lang erfaring med kommunikasjonsarbeid for destinasjoner og store aktører og operatører innen reiseliv. Nå når denne bransjen har vært tungt rammet, er det ikke unaturlig at selv en gigant som Legoland trenger drahjelp.

– Siden vi er en destinasjon med flere attraksjoner og opplevelser, er det flott å kunne lene seg på et lokalt byrå som kan bistå oss i formidlingen av de beste historiene til nordmenn. Så langt har åretes nyheter – Skandinavias høyeste rutsjetårn og Ferrari Monza bygget i Lego – fått mye oppmerksomhet, sier Kasper Tangsig, pressesjef i Legoland Billund Resort, fornøyd og legger til:

– Billund er proppfull av aktiviteter, som har tiltrukket seg barnefamilier fra Norge i hopetall opp gjennom årene, og den strømmen av naboer er viktig for oss.

Jørgen W. Bjerke

Partner og seniorrådgiver
958 76 462 / jb@pr-o.no

Forrige
Forrige

AgendaTracker Q2 2023: Freia-boikott, Pride-rapport og unges kokainbruk har opprørt nordmenn

Neste
Neste

Slik får virksomheten din synlighet i mediene