Lanseringsevent for Cybex Zeno

CASE


KUNDE

Cybex


ÅR

2021


Våren 2021 lanserte Cybex en helt ny og unik kategori for sportsbarnevogner, Cybex Sport. 

I den sammenheng ønsket vi å invitere presse og aktuelle influensere til et lanseringsevent hvor de ble kjent med de nye produktene, og samtidig fikk presentert noen gode treningsøvelser på morgenkvisten. 

Bakgrunn

Det tyske merket Cybex tilbyr bilseter, babysenger, barnemøbler og barnevogner, og nå har de lansert en helt ny kolleksjon, Cybex Sport. Cybex Sport består foreløpig av to nye barnevogner som er utviklet av Martin Pos, tidligere idrettsutøver og grunnlegger av Cybex. Den nye kategorien skal appellere til alt fra trendsettende foreldre og profesjonelle idrettsutøvere, til helse og -treningsentusiaster. 

Den ene barnevognen i den nye kategorien heter Zeno og er den første av sitt slag i Norge. Den kan trekkes bak deg, uten at du bruker hendene. På den måten kan du sykle, løpe og gå på ski mens du har med barnet ditt.  

Mål og gjennomføring

Målet var å skape oppmerksomhet og kjennskap rundt Cybex sine nye sportsbarnevogner, med fokus på produktet Zeno, som skiller seg ut fra andre barnevogner på markedet. I tillegg ønsket vi å styrke relasjonen med presse og mange av influenserne som Cybex allerede har et samarbeid med, samt utvikle nye relasjoner. 

Sammen med Cybex arrangerte vi et influenserevent på Ekerbergrestauranten i Oslo, høsten 2021. Her inviterte vi influensere som allerede har samarbeidet med Cybex, samt influensere som ikke var like godt kjent med merket fra tidligere. Vi inviterte også livstilssmedier som produktene kunne være relevante for. 

Lokalet ble pyntet med blomster og ballonger i farger som matchet med Cybex sine sportsvogner. Det ble også bestilt en egen pressevegg med Cybex-logoer og ballonger for å øke gjestenes lyst til å ta bilder, samt publisere i sosiale medier.  

Talspersoner fra Cybex ønsket velkommen og holdt en presentasjon om deres nye sportskategori og nye produkter. I tillegg hadde influenser Pia Seeberg en egen presentasjon om trening etter fødsel. Her fortalte hun også hvor positiv hun er til Zeno-vognen og viste frem hvordan man trener med vognen, samt demonstrerte hvordan man kobler den opp rundt midjen for løping.  

Gjestene fikk servert en deilig lunsj og kunne bevege seg fritt rundt i lokalet for å ta en titt på flere av Cybex sine barnevogner som var utstilt. I tillegg til dette var det flere representanter fra Cybex til stede som gjestene kunne stille spørsmål til.  

Avslutningsvis fikk gjestene med seg en goodiebag fylt med fine produkter fra Cybex da eventet tok slutt.  

Resultat

Eventet var en stor suksess, og både kunden og gjestene var svært fornøyde. Influenserne som var til stede postet mye fint innhold i sosiale medier, som totalt nådde ut til 186 183.   

Flere influensere ga også beskjed om at de kunne tenke seg et samarbeid i tiden fremover. En av journalistene som ble svært begeistret for Zeno-vognen ønsket å få tilsendt all informasjon om Cybex sine lanseringer i tiden fremover.  

– PR-operatørene sørget for at planleggingen og gjennomføringen gikk som planlagt hele veien, og vi er svært fornøyde med resultatet. Med dette lanseringseventet fikk gjestene økt kjennskap til både merket og kolleksjonen

Mahsa Bahadori, Marketing Specialist Norway 

  

Forrige
Forrige

Julefilmen alle ser i julen

Neste
Neste

Eksklusiv førjulsmiddag hos Julies Matblogg