Drømmen om å bli første kvinnen i Amundsens fotspor

CASE

KUNDE

Herbalife



Astrid Furholt skulle bli første kvinne i Amundsens fotspor, men for å få muligheten til å prøve var hun avhengig av gode støttespillere og et nøye planlagt kosthold. Derfor ble Herbalife Nutrition en perfekt match.

Bakgrunn

Herbalife Nutrition sponser store internasjonale stjerner som Cristiano Ronaldo og pryder draktene til legender som Zlatan Ibrahimovic. I Norge har strategien vært litt annerledes, og fokuset har vært rettet mot «talenter og utfordrere i sine klasser».  

Da mangeårig bruker av Herbalife Nutritions kostholdsprodukter, Astrid Furholt tok kontakt for å si at hun ønsket å ha oss med på reisen var det ingen tvil om hva svaret skulle bli. Dette var en «once in a lifetime opportunity» og passet som hånd i hanske med sponsorstrategien.

Mål

Målet med sponsoratet var å synliggjøre Herbalife Nutrition som en betrodd leverandør av kostholds- og ernæringsprodukter. Sammen ønsket vi å synliggjøre hvordan produktene kan spille en avgjørende rolle for å lykkes med å oppnå drømmen sin. Samtidig var det et mål å bistå Astrid Furholt med å skape enda mer engasjement rundt ekspedisjonen, slik at hun kunne samle inn de nødvendige midlene.

Gjennomføring

Vi var nødt til å finne de beste og mest relevante historiene å fortelle med Herbalife Nutrition som utgangspunkt. Det ble derfor helt naturlig å fokusere på trening, kosthold og planlegging. Tre helt essensielle ting for å lykkes, hvor Herbalife Nutrition kan spille en rolle.

Deretter delte vi inn prosjektet i tre faser: Før, under og etter.

Før ekspedisjonen sendte vi ut pressemeldinger om treningsopplegget og det helt spesielle kostholdsregimet som ventet på turen. I tillegg til dette, lagde vi to filmer til bruk i sosiale medier.

Under ekspedisjonen arbeidet vi med distribusjon av filmene. Det var da ekspedisjonen var på sitt mest aktuelle.

Da Furholt kom hjem som kvinnen som har gått lengst av Amundsens krevende rute, etter en nervepirrende kamp mot klokka, ble det arrangert «tidenes kaldeste frokostarrangement». Vi inviterte presse, influensere og venner til å høre Astrids utrolige historie.

Dette ble naturligvis gjennomført på «Magic Ice Bar» i Oslo, og Astrids egne «Sydpolshake» ble servert i isglass ispedd en dråpe vann fra Sydpolen. 

Resultat

Astrid Furholt fikk enorm medieoppmerksomhet i perioden, hvor vårt arbeid var en bidragsyter til enkelte deler av det. Videoene vi produserte ble sett til sammen over 150.000 ganger på Facebook og kommentarene var utelukkende positive. En av Facebook-postene var Herbalife Nutritions «best performing post» globalt i januar.

Videre var Herbalife Nutrition synlig på Astrids antrekk, noe som blant annet var å skimte på God Morgen Norge på TV2. I tillegg var kosthold ofte et aktuelt tema i kontakt med media, hvor det blant annet kom frem at produktene fra Herbalife Nutrition var en vesentlig faktor i å lykkes. Det var altså en tydelig link mellom sponsor og sponsorat.

«Tidenes kaldeste frokostarrangement» ble også en stor suksess, hvor deltakerne knapt fikk nok av Astrids utrolige historie. Tilbakemeldingene var utelukkende positive, og arrangementet fikk oppmerksomhet både av presse så vel som på sosiale medier.

Astrid ble videre møtt med trampeklapp på et internt arrangement og har definitivt vært med på å bygge stor intern stolthet som en stor ambassadør for merkevaren.

Forrige
Forrige

Det er mye som er morsommere enn en full kollega

Neste
Neste

Den ene viktige filmen