EasyPark har funnet plass hos PR-operatørene

F.v: Ludvik Eide, markedsansvarlig i EasyPark og Olav Kjær, kundeansvarlig i PR-o.


Etter en pitchrunde mot tre andre byråer, skal PR-operatørene nå håndtere teknologiselskapet EasyPark sitt pressearbeid i Norge. – Vi er veldig fornøyde med at vi skal bistå det norske parkeringseventyret på sin videre ekspansjon, sier kundeansvarlig Olav Event.

Det norske parkeringsteknologiselskapet EasyPark er i en voldsom vekst, både i Norge og internasjonalt. Derfor ønsket de hjelp til å få frem den teknologiske innovasjonen som tjenestene deres gir både innen parkering og lading.

– Etter en pitcherunde blant fire byråer falt valget veldig naturlig på PR-operatørene. Vi følte en veldig god kjemi fra start, og syntes de løste oppgavene fra oss på en måte som samsvarer godt med hva vi ser etter i en kommunikasjonspartner, sier Ludvik Eide, markedsansvarlig i EasyPark.

I motsetning av hva mange kanskje tror forklarer Eide at EasyPark ikke eier noen parkeringsplasser selv, men kun håndterer betalingen for parkeringen, og enkelte steder ladingen, på vegne av norske kommuner og andre private eiere av parkeringsplasser.

– Siden 2001 har vi hjulpet bilister med å spare både tid og penger på parkering gjennom gode digitale tjenester. Vårt mål har hele veien vært å skulle gjøre parkering så enkelt og friksjonsfritt som mulig. Den jobben stopper aldri, og da er det essensielt at vi får kommunisert dette tydelig, poengterer han.

En spennende kunde

Når PR-operatørene nå skal i gang med pressehåndteringen ser kundesansvarlig Olav Event frem til å løfte kunnskapen om selskapet og deres tjenester ytterligere.

– Parkering er noe som berører alle, og spesielt i de store byene. Med det grønne skiftet i full gang, er det ekstra viktig å skape tjenester som gir mening for de som bor, jobber og besøker byene, og det krever god og tydelig kommunikasjon, sier han og legger til:

– EasyPark har totalt revolusjonert hvordan nordmenn og for så vidt europeere forholder seg til parkering. I det videre arbeidet mot en mer miljøvennlig bilpark vil det komme mange endringer i adferdsmønstrene til bilistene. Med den pågående digitaliseringen på toppen er tjenestene til EasyPark helt essensielle.

Forrige
Forrige

Rosa sløyfe-aksjonen oppretter puppeprofil på happn

Neste
Neste

Utleiemegleren leier inn PR-operatørene