Rekordmange på rekrutteringsdag hos PR-operatørene

I PR-operatørene er vi helt avhengige av å hele tiden kunne stille med all den kompetansen våre kunder trenger. Det gjelder alt fra seniorrådgivere med kundeansvar, til juniorrådgivere.

Vi har siden begynnelsen av mai vært på leting etter en eller flere dyktige nye juniorrådgivere. I går kulminerte den prosessen i en rekrutteringsdag både vi, og kandidatene tilstede, mente var lærerik og veldig spennende.

Kort fortalt fikk vi inn så mange relevante og gode søknader at vi måtte finne en annen måte å skille mellom disse. Derfor gjennomførte vi en rekrutteringsdag hvor vi testet kandidatenes egenskaper i gruppearbeid, presentasjonsteknikk og skriveferdigheter. I tillegg fikk alle kandidatene en «speed-date» med byråleder Petter. Tre av kandidatene var også så greie at de stilte opp til et mini-intervju, vi vil publisere en per dag frem mot helgen. Først ut er Anne-Marthe Øien:

Anne-Marthe Øien, Bachelor i PR- og kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI

Hvordan har du opplevd dagen?

Først og fremst har det vært utrolig gøy, det er en spennende og annerledes måte å møte en bedrift på. Det er jo spennende å få et innblikk i hvordan dere jobber, og samtidig tror jeg alle blir bedre av en sånn utfordring.

Hva er drømmeoppgavene om du får jobb hos PR-operatørene?

Jeg synes det er utrolig inspirerende å følge en ide fra unnfangelsen og helt til gjennomført kampanje. Det å jobbe med strategi, gjennomføring og ide tiltaler meg virkelig. I tillegg vil jeg jo si at det er helt avgjørende for meg å kunne jobbe i et så dyktig miljø hvor det virker som om alle lærer av hverandre. Kvalitetssikring er også svært viktig, og det er vanskelig når man er eneste person i en kommunikasjonsavdeling.

Hva bør man som kandidat gjøre på en rekrutteringsdag?

Jeg tror det viktigste er å ha selvtillit, å ha et engasjement som vises og å stikke seg litt frem uten å ta hele plassen. Man må rett og slett fremheve sine beste egenskaper uten å skygge for alle andre.

Hvorfor valgte du å søke hos akkurat PR-operatørene?

Det virker som et kreativt miljø som jobber med synlige kampanjer og tiltak. At arbeidet jeg gjør er synlig er en god motivasjonsfaktor. I tillegg er det ikke altfor stort her, så det virker som om det er lett å bli hørt og lett å ta del i det sosiale. Helt til slutt vil jeg bare si at jeg klør i fingrene etter å begynne, og jeg håper virkelig jeg får den muligheten.