PR-operatørene og Bureau har vunnet to av to

Knallstart på «Bureau»-samarbeid:

PR-operatørene og nyoppstartede Bureau møttes på en torsdag, dagen etter var samarbeidet allerede i gang. Så langt har de klaffet til på to av to anbud, og vunnet prosjekter med Nordic Innovation og Kirkens Nødhjelp.

Når først Kirkens Nødhjelp og så Nordic Innovation, kontaktet PR-operatørene med anbud som handlet om å sette fokus på bærekraft, var veien kort til begynnelsen på et nytt byrå-samarbeid.

– Først og fremst var timingen nesten utrolig. Bureau presenterte seg for oss på en torsdag, og dagen etter ringte vi for å høre om ikke de ville bli med oss å levere løsning på Kirkens Nødhjelp sitt anbud. Det gikk veien og så langt fungerer samarbeidet utrolig godt, sier Eivind Hammer Myhre, kreativ leder i PR-operatørene.

Også Bureau er strålende fornøyde med starten på det begge parter håper kan bli et fruktbart samarbeide.

– Som et nystartet «Bureau» er veien til anbuds-invitasjoner lang. Da er det gull at selskaper som PR-operatørene ser verdien av å samarbeide med oss. Vi tror også at vi utfyller hverandre svært godt, da PR-operatørene selvfølgelig har stålkontroll på alt innen PR, og vi er med som strategiske og kreative «bærekraftsnerder», sier daglig leder, Maja Folgerø.

Bureau ble grunnlagt med mål om å sette nettopp bærekraftig kreativ kommunikasjon i sentrum og består av det kreative teamet Maja Folgerø og Snorre Martinsen, med bakgrunn fra blant annet POL.

Et bærekraftig valg

Kirkens Nødhjelp ønsker å sette agendaen frem til valget i 2021, og skal jobbe både politisk og med kreative PR-uttak. Målet er å få utvikling og bærekraft inn i partiprogrammene og å sette verden på agendaen i forkant av valget.

– For Kirkens Nødhjelp var det helt essensielt at vi fikk med oss noen som evner å nå ut og å tenke aktiviteter som treffer bredt. Dette prosjektet handler jo om å påvirke beslutningstagerne gjennom å få med seg folk flest, og der føler vi PR-operatørene og Bureau virkelig traff. Vi likte det kreative innsalget og de hadde også en veldig spennende kombinasjon av erfaring fra tidligere bærekraftprosjekter, forteller Ingrid Næss-Holm, seniorrådgiver i Kirkens Nødhjelp.

Byråene fikk også full klaff på sin andre anbudsdeltagelse, for Nordic Innovations program «Nordic Smart Mobility and Connectivity».

– Mange kjenner nok ikke til at Nordisk ministerråd har en organisasjon som jobber for at Norden skal bli den grønneste og mest integrerte regionen i verden: Det er Nordic Innovation. Prosjektene de støtter og fasiliteter innen mobilitet og konnektivet gjør at vi ser lysere på fremtiden. Dette gleder vi oss til å fortelle flere om, forteller teamet hos PR-operatørene og Bureau.

Dette innlegget er skrevet av:

Eivind Hammer Myhre

Kreativ leder og kundeansvarlig452 18 950

Case