I 2017 hadde PR-operatørene rekordmange nominasjoner i prestisjefylte konkurranser for fremragende arbeid. Med prosjektet Eventyreren for Alfa vant byrået en Sabre Award, noe som er første gang i byråets historie.
Nominasjoner og priser er ikke bare pent å ha på hylla eller veggen, det er også beviset på at det man driver med til daglig har effekt for kunden. I 2017 har PR-operatørene gjennomført en rekke spennende kampanjer, hvor mange fremdeles er aktive.
Alfa Eventyreren
Prosjektet «Eventyreren» for Alfa har bokstavelig talt vært en fantastisk reise. Prosjektet som gikk ut på å ansette en skotester for å gå på kryss og tvers av Norge i et helt år har truffet en hel nasjon rett inn i folkesjela. Prosjektet som også nådde internasjonal oppmerksomhet ble i 2017 nominert i Digital Awards og Gullkorn. Prikken over i’en var da prosjektet stakk av gårde med kanskje den gjeveste prisen av dem alle: Sabre Awards.
Sjømatrådet
I år har vi jobbet iherdig sammen med Sjømatrådet for å få Nordmenn til å sperre øyne opp for sjømat. Gjennom prosjektene «Fra diett til livrett», «Har skreien kommet?» og «Sild + Streetfood = Sant» har vi inspirert det norske folk til å eksperimentere mer med sjømat. «Fra diett til livrett» var finalist i European Excellence Awards.
BBC
I år arrangerte vi sammen med BBC førpremiere for storsatsningen «Blue Planet II». Dette ble en stor suksess, i stil med fjorårets lansering av «Planet Earth II». Det er også det sistnevnte prosjektet som i år var finalist i kategorien «Entertainment & Culture» i European Excellence Awards og mottok et «Certificate of Excellence» i Sabre Awards.I tillegg var prosjektet finalist i kategorien for beste nordiske.
Telia
Innhold og egne kanaler har blitt et viktig område innen PR. Vi i PR-operatørene sørger for innhold til blant annet Allergiguiden, Gjensidige og Telia. I tillegg leverer vi innhold til Facebook for blant annet Miele, Allergiguiden, og Rusta.
Telia valgte for noen år tilbake å sentrere reklame og egne kanaler rundt innhold. Dette produserer vi for Telia, og er derfor stolte over at vi var blant finalistene i Gullkorn i kategorien «innhold og egne kanaler» samt i kategorien SEO i Sabre Awards. Prosjektet har vi kalt «skreddersydd innhold for kundereisen», og mer om bakgrunnen for prosjektet, Telia Stories, kan du lese her.
Flere spennende prosjekter
Vi var også nominert til Sabre Awards med casene «Den siste nordmannen» for Visit Sweden og «Fretex Gründer Challenge» for Fretex til Sabre Awards. I tillegg til casene over har vi i år jobbet med en rekke andre spennende prosjekter som vi håper på å kunne fortelle mer om i 2018.
I 2018 er vi på plass i nye lokaler i Lille Grensen 7. Kreativiteten og diplomene blir så klart med hit, men vi skal likevel utfordre oss selv til å tenke nytt.
Vi ser frem til et spennende nytt år, med kreativitet fremdeles på agendaen!