Verdens vakreste spillopplevelse

Skroll ned

Helt siden dataspill kom til verden, har gamere konkurrert om å ha det drøyeste, dyreste eller kuleste dataoppsettet. Da Ubisoft spurte om vi kunne hjelpe dem med å lansere Assassin’s Creed Valhalla, bestemte vi oss for å vinne denne konkurransen – en gang for alle.

Bakgrunn

I november 2020 skulle Ubisoft lansere den nyeste tittelen i den anerkjente Assassin’s Creed-serien; Valhalla. Historien utspiller seg blant annet i Norge. Derfor ønsket Ubisoft at vi skulle pønske ut en idé til hvordan de i ekte viking ånd kunne lansere spillet.

Tro det eller ei, tradisjonelle dataspill-lanseringer foregår som oftest i det virkelige liv. Utfordringen denne gang ble dermed å tilpasse idéen til et heldigitalt arrangement, med et stramt budsjett.

Mål

Å skape oppmerksomhet og engasjement på sosiale medier blant gamle og nye tilhengere av spillserien.

Konsept

Å skape verdens beste spillopplevelse, på et av verdens vakreste steder. Og man kan ikke lage en fantastisk spillopplevelse uten RGB-belysning (dette er en kjent sannhet i spillmiljøet).

Hva er verdens beste RGB-belysning, spør du? Nordlyset selvfølgelig, sier vi.

Dermed reiste vi langt nord, til kalde Lofoten, hvor vi satt opp et komplett spilleoppsett ute i vakker natur.

Implementering

Sammen med Kite Kommunikasjon og Event pakket vi sekken og reiste til Nord-Norge. Med oss hadde vi et PC-oppsett fra MSI til en verdi på over 100.00 kr. Målet for turen var å rigge opp dette oppsettet ute i barske omgivelser, attpåtil på samme jord hvor en gammel vikingkonge en gang hersket.

Da vi ankom Lofoten, ble vi mildt sagt bergtatt av naturen. Og som du kan se i «behind-the-scenes»-videoen, var omgivelsene akkurat så røffe og fantastiske som vi kunne forestilt oss.

Vi hadde ett stort håp for turen. Samtidig som Assassin’s Creed Valhalla skulle lyse opp skjermen, skulle nordlyset lyse opp de vakre omgivelsene. Og som du kan se, kunne ikke dette ønsket ha gått mer i oppfyllelse …

Etter å ha dokumentert kanskje verdens vakreste spillopplevelse – delte vi opplevelsen videre gjennom sosiale medier og PR-kanaler. Hele kampanjen baserte seg utelukkende på fortjent omtale.

Sjekk ut «behind-the-scenes»-videoen her:

Resultater

Total rekkevidde: 43 millioner

Engasjement: 200 000+

PR: 8,5 millioner

Resultatet gjorde at vi mottok mange komplimenter fra Ubisoft internasjonalt. I tillegg publiserte organisasjoner som Visit Norway og MSI Global ulike innlegg på sine kanaler. Og sist, men ikke minst: Assassin’s Creed Valhalla satte ny rekord som AC-spillseriens største lansering noensinne.

Team

Vi hjelper deg å nå dine mål.

Case