Bakgrunn
Alle landets korpsmiljøer drives på dugnad, og korpsene sliter i likhet med idretten med å skaffe seg midler til å opprettholde aktivitet i korpsene. Det er ofte vanskelig å skaffe inntekter til korpsturer og nye instrumenter, og det er begrenset hvor mange kake-lotterier man kan ha i løpet av et år.
Sunniva Drikker bestemte seg for å hedre de som står på år etter år, ved å gi barnekorps over hele landet en god start på en lang dag med sunn og deilig Sunniva juice. I tillegg kunne fem av korpsene som meldte seg på vinne 10.000 kroner til korpskassa.
Løsningen
Sunniva Drikker evnet å skape stort engasjement i sosiale medier da de tok tak i den tradisjonsrike 17. mai-frokosten og oppfordret alle barnekorps i Norge til å dele sine frokostbilder fra nasjonaldagen. Sammen med Norges Musikkorps Forbund(NMF) ønsket de å nå ut til barnekorps og i tillegg sponse Sunniva juice til deres grytidlige, felles 17. mai-frokost.
Korpsmiljøene er ikke bortskjemte, hverken med sponsing eller oppmerksomhet, så denne kampanjen ville de gjerne være med på. Samtidig som den kunne engasjere korpsfolket, ville den også være med på å synliggjøre Sunnivas juice som en del av et sunt kosthold og en god frokost. Sunniva Drikker oppfordret også til å sende inn kreative bildebidrag av korpsenes 17.mai-frokost på deres Facebook-side.
Resultat

I løpet av to dager ble påmeldingen fylt av korps fra hele landet som ville ha Sunniva juice til korpsfrokosten. Deretter kom det inn over 100 bildebidrag på Sunniva’s egen Facebook-side og på Instagram av frokoster på selve nasjonaldagen. Konkurransen bidro også til stort engasjement i lokale medier og på de forskjellige korpsenes hjemmesider, og rekkevidden i sosiale medier var imponerende. At denne kampanjen var så suksessfull sier noe om engasjementet i korpsmiljøet. Der lever dugnadsånden i beste velgående, og det håper vi den fortsetter å gjøre. En 17. mai uten korpsmusikk hadde nemlig ikke vært det samme, men uten mat og drikke duger korpsene ikke.