Da PR-operatørene kom inn i kampanjen var mye av tonen allerede satt, og byrået måtte jobbe kreativt og med kort deadline. Konseptet gikk ut på å få nordmenn til å ville redde David Hasselhoff under slagordet «Every viewer counts». Sammen med eventbyrået Nordic Arena ble det besluttet at enhver stor «veldedighetsaksjon» trengte et løp til inntekt for sin sak, men i stedet for penger skulle det samles inn seere.
Slik ble Marathoff født, Norges, og muligens også verdens, første slow-motion-løp. Arrangementet hadde alt et hvilket som helst annet sentrumsløp har, scene, startsstrek og selvfølgelig kjendisambassadører som Esben «Dansken» Selvig og Charter-Svein.
Sammen med kjendisambassadørene gjorde vi PR i forkant for å snakke om arrangementet og programmet. Vi gjorde real-time innspill mot hovedstadsmediene og fikk til redaksjonelle samarbeid med VGTV-serien «Jeg skal bli kjendis» og P4.
Presseinnspillet som skilte seg mest ut var på P1s Nitimen, hvor Charter-Svein stilte sporty opp i rød badeshorts midt på Karl Johan og gjennomførte utendørs slow-motion-intervju midt i oktober.