Høsten 2015 lyste ALFA sammen med paraplyorganisasjonen, Norsk Friluftsliv, ut den høyst spesielle stillingen som Eventyrer. En fulltidsstilling som kunne tilby åpent (kontor)landskap, firmatelt og stillingsbeskrivelsen: Gå.
Til tross for at prosjektet ikke brukte penger på annonsering og promotering fikk stillingsannonsen allerede fra dag én massiv oppmerksomhet. Søknadene raste inn, og da søknadsfristen var omme hadde 1030 personer søkt stillingen. 1030 ble deretter til 30 semifinalister som alle lagde en 60 sekunder presentasjonsvideo av seg selv, og deretter ble 10 høyt kvalifiserte kandidater plukket ut til å delta på en finaleleir ledet av ekspedisjonsveteran Aleksander Gamme. Til slutt falt valget på 22 år gamle Andreas Orset fra Ski.
Sommeren 2016 startet Andreas Orset og ALFA på det store eventyret med avmarsj fra Eventyrbrua i Oslo Sentrum. Første etappe gikk (bokstavelig talt) til Vinjerock i Jotunheimen. Deretter har Andreas gått og gått rundt i Norge med fjellstøvler, tursko, skistøvler og jaktstøvler på beina, og testet produktene sine unike egenskaper. Samtidig har han promotert Norges fantastiske turmuligheter.
Turene gjennom daler og over fjell har hele veien vært et tett samarbeid mellom ALFA Sko og PR-operatørene. Gjennom egen blogg på alfa.no, Facebook, Instagram og Snapchat har Eventyreren dokumentert sine vandringer på kryss og tvers gjennom Norge. Underveis skulle sosiale medier skape engasjementet. Samtidig var prosjektgruppen spesielt opptatt av at lokalmediene også skulle engasjeres i områdene Eventyrer-Andreas beveget seg i. For å bidra til ytterligere engasjement og sikre stadig flere følgere ble det underveis organisert konkurranser i Eventyrerens sosiale kanaler.
Etter over ett år og omtrent 2300 kilometer, ble ALFA Sko, Norsk Friluftsliv, Andreas Orset og PR-operatørenes eventyrlige tur avsluttet juli 2017 med ett snipp, snapp snute. Suksessprosjektet «Eventyreren» er nå ute.