Analytisk hode på plass hos PR-operatørene

Byråets nye rådgiver, Sondre Godø Bjerknes, kommer rett fra skolebenken med en mastergrad i medievitenskap, samt erfaring som medieanalytiker fra Retriever.

­ – For å kunne møte våre oppdragsgivers behov i dag og fremover trenger vi et mangfold av både erfarne og nyutdannede rådgivere. Sondre har et solid akademisk fundament, en analytisk tilnærming og praktisk erfaring som vil komme til gode både for våre oppdragsgivere og internt i byrået, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl.

Godø Bjerknes har en bachelorgrad fra medier og kommunikasjon ved OsloMet og master i medievitenskap fra Universitetet i Oslo, og han synes det er hyggelig å bli satset på av et miljø han har fulgt over tid.

– PR-operatørene fremsto for meg som et veldig fremoverlent byrå med en spennende miks av oppdragsgivere fra ideelle organisasjoner, offentlig sektor og privat næringsliv. Allerede etter ett par uker i byrået ser jeg at mine antakelser var riktige og ikke minst at dette blir en bratt læringskurve, sier Godø Bjerknes.

Viktig med relevant erfaring

Til tross for at han er nyutdannet har Godø Bjerknes erfaring som medieanalytiker fra Retriever og som praktikant i Stortingets kommunikasjonsavdeling. I tillegg til dette har han også arbeidet frivillig for flere ideelle organisasjoner.

– Som nyutdannet tror jeg at det er en stor fordel å kunne vise til relevant erfaring. Selv har jeg vært heldig og er veldig takknemlig for de muligheten jeg har fått gjennom og ved siden av studiet, sier Godø Bjerknes.

Byråleder Thorendahl, deler Sondre sine synspunkter og mener at praktisk erfaring ved siden av studiene er en stor fordel.

– Praktisk erfaring gir kandidater en fordel og ikke minst så bygger det nettverk. Vi har god erfaring med å ta inn studenter på praksisplass og har gjennom årene også ansatt flere i faste stillinger etter endt utdannelse, sier Thorendahl.

Tidligere i år hadde byrået Mikkel Nord fra Høyskolen Kristiania på praksisplass, som førte til deltidsstilling ved siden av siste års studier.

Skal rekruttere ytterligere

PR-operatørene har stor pågang med nye oppdrag både fra nye og eksiterende oppdragsgivere og skal rekruttere flere kloke hoder gjennom høsten og våren.

– Vi har noen gode samtaler og prosesser på gang med erfarne rådgivere som vil bistå til å styrke oss ytterligere. I tillegg, kommer vi nok til å ha en rekrutteringsdag for ferske talenter i løpet av 2022, avslutter Thorendahl.

Dette innlegget er skrevet av:

Ikke gå glipp av nyttig PR-relatert informasjon.

Case