Nytt kreativt team på plass: Aron Lindegård til PR-operatørene

PR-operatørene fortsetter sin kreative satsing og får nå Art Director og kreatør Aron Lindegård med på laget. Han gjenforenes med tidligere GK-kollega og nåværende operatør, Cathleen R. Rønning.

– PR-operatørene er i vekst, og vi er glade for å få et nytt kreativt team på plass. Aron og Cathleen har tidligere bevist at de jobber godt sammen, og vi ser fram til at de skal utvikle og implementere innovative konsepter som skaper verdi for kundene våre, sier byråleder Petter Thorendahl.

Før han kom til PR-operatørene var Aron kreativ produsent i innovasjonsstudioet Railway, der han bistod til kundenes vekststrategi gjennom å skape nye produkter og tjenester ved hjelp av design og teknologi. Der jobbet han blant annet med Gjensidige og Telia, som også er kunder av PR-operatørene.

img_5588

Aron Lindegård er ny kreatør i PR-operatørene.

– Jeg gleder meg til å komme tilbake til kommunikasjonsbransjen, etter et spennende eventyr i innovasjons- og startupverdenen. Jeg kommer inn med en helt ny selvtillit, etter å ha sett hvordan noen av Norges aller største bedrifter opererer på innsiden. Jeg har alltid syntes det var litt rart å rådgi bedrifter, uten å ha noe praktisk erfaring med hvordan de egentlig opererer. Nå har jeg den erfaringen i ryggen, og det føles veldig bra, forteller Aron.

Kreativ «promance» gjenoppstår

Tidligere var Aron Art Director og deretter digital kreatør for kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese, og da jobbet han sammen med Cathleen. I fjor begynte hun i PR-operatørene, og nå kommer Aron etter. Cathleen ser fram til kreativt samarbeid med sin gamle kollega.

– Aron og jeg fungerer godt sammen som kreativt team. Vår kompetanse er ganske forskjellig, og det er kult å kunne utfylle hverandre når vi lager idéer og uttak. Aron er for eksempel sterk på teknologi og verdikjede, og jeg kan utfylle ham visuelt og operativt. Sammen er vi ganske uslåelige, forklarer Cathleen, som er Art Director og kreatør hos PR-operatørene.

I 2017 var Cathleen på PR-operatørenes team som vant den norske Cannes Young Lions-konkurransen i PR, der de lagde den beste PR-strategien for HjemJobbHjem. I dag jobber hun med blant annet med kunder som Telia, Gjensidige, BBC, Alfa, Helly Hansen og Miele hos PR-operatørene.

En operatør med mange hatter

Selv om Aron entrer PR-operatørene som Art Director og kreatør, beskriver ikke det alt den nye operatøren gjør. Kombinasjonen av omfattende byråerfaring, bachelor i Art Direction fra Westerdals og to års utdannelse i kunstfoto fra Oslo Kunstfagskole gjør ham til en allsidig problemløser.

Aron har gjort alt fra rådgivning og kommunikasjonsdesign til tekstproduksjon og produktutvikling for kunder i mangfoldige bransjer, inkludert telecom, forsikring, energisektoren, luftfart, regnskap, gjenvinning, forbrukerelektronikk, shipping, utdanning, detaljhandel samt offentlig sektor. Byråleder Thorendahl er glad for å ha denne allsidige kreatøren på plass.

– Sammen med Cathleen vil Aron være en stor ressurs for PR-operatørenes kunder. Dette kreative teamet nekter å godta vedtatte sannheter. De vil heller tenke nytt, være nysgjerrige og skape løsninger med høy effekt, avslutter Thorendahl.

Dette innlegget er skrevet av:

Steinar Daltveit

Tekstforfatter og rådgiver478 26 344