Gull i PR-EM til PR-operatørene

Da Sabre Awards nylig ble avholdt i London, ble det gull til den tradisjonsrike, norske skoprodusenten Alfa Sko. Prosjektet Alfa Eventyreren som PR-operatørene står bak, vant kategorien «Industry Sectors, Fashion and Beauty». I tillegg ble PR-operatørene tildelt fire «Certificate of Excellence».

Sabre Awards anses som en av de mest prestisjefylte PR-prisene i Europa, og går sammen med European Excellence Awards for å være kommunikasjonsbransjens uoffisielle europamesterskap.

Totalt var det nominert 30 norske prosjekter av totalt 2400 påmeldte bidrag. I tillegg til gull i kategorien Industry Sectors, Fashion and Beauty, fikk Alfa Eventyreren utdelt utmerkelsen Certificate of Excellence, som er en ekstra anerkjennelse fra juryen av innovative prosjekter. Prosjektet blir hedret for samlet bruk av sosiale medier, i kategorien Social Media Collective.
Flere Certificate of Excellence

Tre av PR-operatørenes andre prosjekter mottok også Certificate of Excellence. Dette var prosjektet for Visit Sweden, «Den siste nordmannen», i kategorien Broadcast Media, BBC Earths lansering av tv-serien «Planet Earth», i kategorien Media Partnership, og Telias «Mobilteknologi kan gjøre fantastisk ting» i SEO.

Å vinne gull er selvfølgelig en veldig god følelse og annerkjennelse. Når vi i tillegg får Certificate of Excellence for både Eventyreren-prosjektet og tre andre, viser dette at PR-operatørene hevder seg i Norge. I tillegg er det et bevis på at vi leverer resultater på høyt, internasjonalt nivå, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl.

I tillegg til gullvinneren «Alfa Eventyreren», var PR-operatørene nominert med «Fretex Gründer Challenge» i «Retailers», «BBC Planet Earth II» i kategorien «Nordics» og «Visit Sweden, the last Norwegian» i «Travel & Tourism».

Eventyret som ble til gull

Prosjektet «Alfa Eventyreren» treffer dypt inn i den norske folkesjelen og skaper oppmerksomhet langt utover Norges grenser, selv om det egentlig bare handler om en ung mann på tur. Eventyreren er rett og slett en jobb, hvor en person er ansatt for å gå, og han får lønn for det. Den lange fotturen er et samarbeidsprosjekt mellom den norske skoprodusenten Alfa og paraplyorganisasjonen Norsk Friluftsliv. Målet er å sette fokus på Norge som friluftsland, vise frem friluftslivets gleder og skape oppmerksomhet rundt merkevaren Alfa.

Foto: Andreas Orset, Eventyreren
Foto: Andreas Orset, Eventyrer
Foto: Andreas Orset, Eventyrer
Foto: Andreas Orset, Eventyrer
Følg eventyret, opplev eventyret

Eventyreren kaller seg @alfaeventyreren i sosiale medier og du kan følge turen hans på Facebook, Instagram og Snapchat. I tillegg har han en blogg på alfa.no/explorer som skildrer opplevelsen som eventyrer og gir inspirasjon til andre som vil ut på tur. Den 18. juli legger Eventyrer-Andreas ut på sin siste tur. Sammen med blant annet Aleksander Gamme vil Andreas Orsets år som Eventyrer avsluttes med en sjarmøretappe til «målgang» ved Vinjerock-festivalen ved Eidsbugarden.

Hvis du føler deg kallet og vil oppleve Eventyrerens rike på nært hold, kan du melde deg på i konkurransen om to plasser til avslutningsturen. Vi kaller den «Det Store Eventyret». Ved å komme deg ut, oppleve naturen og føle på eventyrlyst er du godt på vei. Last opp et bilde på Instagram og bruk #eventyrlyst og #alfasko, så er du med i kampen om et eventyr du sent vil glemme.

Innlegget er skrevet av:

Case