PlayStation og PR-operatørene skal spille co-op 


PR-operatørene får nok et gaming-brand i porteføljen. Det er ingen ringere enn giganten PlayStation, gjennom Nordisk Interactive, som nå skal få PR-hjelp av operatørene. Med nykommeren viser byrået nok en gang sin sterke posisjon innen gaming-PR her til lands. 

– Vi er veldig glade for å starte vårt samarbeid med PR-operatørene. Byrået er en sterk PR-partner i Norge, og med deres gaming-ekspertise, var valget enkelt, sier Emil Søndergaard Larsen, PR- & influencer-lead for Norden og Baltikum i Nordisk Interactive. 

Nordmenns gaminginteresse har sterk vind i seilene, og nå lover PR-operatørene og PlayStation spennende og kreative gamingnyheter og -aktiviteter. 

– PR-operatørene har full oversikt over norsk spillpresse, og var med sin brede erfaring innen gaming en helt naturlig partner for oss. I tillegg har de vist at de behersker gamingkulturen med flere vellykkede og svært kreative aktiveringer de siste årene. Det gleder vi oss til å dra nytte av fremover, forteller Larsen. 

Skal lansere «Marvel’s Spider-Man 2» 

PlayStation er en velkjent merkevare i Norge og i verden for øvrig. Den seneste konsollen, PlayStation 5, ble nærmest revet av hyllene. PR-operatørene er henrykte over å kunne ønske en så sterk merkevare velkommen. 

– Når PlayStation kontaktet oss, må jeg jo innrømme at gameren i meg virkelig jublet. Jeg har selv eid hver eneste spillkonsoll PlayStation har laget, og det er ekstra gøy å kunne jobbe med merkevarer man selv er fan av, forteller Eivind Hammer Myhre, kreativ leder og partner i PR-operatørene. 

Travel høst

Når PR-operatørene og PlayStation nå skal spille på lag, ser Myhre frem til å ytterligere styrke selskapets gode rykte i Norge og befeste Playstations posisjon som gamingindustriens fremste premissleverandør. Første store anledning kommer allerede 20. oktober, da skal PR-operatørene bistå med lanseringen av det svært etterlengtede storspillet «Marvel’s Spider-Man 2». 

– PlayStation er en godt kjent merkevare her til lands, som har underholdt nordmenn i tre tiår. Konsollene deres har vært, og fortsetter å være, svært viktig og definerende for spillindustrien. Derfor er vi veldig kry over samarbeidet. Nå ser vi frem til en travel høst der vi skal oppnå resultater sammen, avslutter Myhre.   

Forrige
Forrige

AgendaTracker Q3 2023: Bare krigen i Ukraina gjør inntrykk på flere enn Sindre Finnes’ aksjehandel

Neste
Neste

Tre tips til god reiselivs-PR